Jednoduché změny vás mohou posunout: 8 zvyků úspěšných a produktivních lidí, přidejte se k nim!

spot_img

Jak si přivoláte úspěch? I vy se cítíte v ostatních týdnech rozptýleně? Máte větší problém soustředit se a přitom víte, že bez toho není množné dosáhnout úspěchu? Jak zvýšíte produktivitu v těchto náročných dnech?

Poučte se ze zvyků úspěšných lidí a hned se vám bude pracovat lépe a také více dařit:

1.) Zapisujte si úkoly, které vás čekají
Bez ohledu na to, jaká je vaše profese, je téměř nemožné udržet si veškeré pracovní a domácí povinnosti v hlavě. Namísto toho si úkoly zapisujte – hned, když je dostanete. Naplánujte si je podle závažnosti tak, abyste na ně měli dostatek prostoru a nedostanete se do zbytečného stresu. Jako balzám na psychiku působí, když si udělané úkoly vždy odkouříte.

S úkoly to však nepřehánějte, když uvidíte, že seznam vašich povinností na jeden den je přeplněný, nejen že ho nevyřídíte, ale budete cítit frustraci, nechuť, pocit viny. Zapisujte si povinnosti s rozumem a dejte jim dostatek času.

2.) Rozdělte si cíle
Každý z nás má nějaké velké cíle. Ty se ovšem skládají z malých každodenních úspěchů. Rozdělte si vaše plány na každodenní menší úkoly. Ty splníte mnohem jednodušší a stále budete na cestě za svým cílem.

3.) Soustřeďte se vždy jen na jeden úkol
Znáte Eisenhowerovu matici? Je to technika produktivity navržená tak, aby pomohla upřednostnit nejdůležitější úkoly, které je třeba udělat co nejdříve – namísto toho, abyste všemu přiřazovali stejný význam. Soustředit se na více úkolů najednou se nejen nevyplácí, ale ani nedá, pokud je chcete udělat důkladně.

Eisenhowera matice se skládá ze čtyř čtverců, do kterých si zadělíte jednotlivé úkoly:

  1. naléhavé a důležité úkoly, které je třeba vybavit ASAP,
  2. ne naléhavé, ale důležité úkoly, jejichž dokončení je třeba naplánovat na pozdější čas,
  3. naléhavé úkoly, které můžete přesměrovat na jiné osoby,
  4. nenaléhavé nebo nedůležité úkoly, které můžete zcela odstranit ze svého seznamu úkolů.

Cílem této metody je rozlišit to, na čem skutečně záleží a kdy, a na základě těchto poznatků jednat.

4.) Využijte své produktivní hodiny
Každý zná pojem noční typ versus ranní typ. Jste sova, či spíše skřivan? Lépe se vám pracuje ráno, nebo se vám „mozek zapíná“ až odpoledne? Zadělte si úkoly podle toho, kdy jste produktivnější a soustředěnější. Bude se vám dařit mnohem lépe.

5.) Nezapomeňte na přestávky
Bez ohledu na to, kolik máte úkolů, zahrňte do vašeho denního plánu také přestávky a čas na procházku na čerstvém vzduchu. Vytvořte si systém, který vám bude vyhovovat. Například, když zvládnete dva hlavní denní úkoly, vydejte se na procházku nebo si zacvičte. Také střídání typu povinností je dobrý způsob, jak osvěžit mysl. Například nákup v rámci pracovní přestávky také funguje.

6.) Pečujte o sebe
Nikdo nemá rád práci, když je unavený. Tehdy také výrazně klesá produktivita. Mnohem lepší, než nutit se pracovat při silné únavě je odpočinout si. Je to odměna za vše, co jste dosud udělali, ale zároveň i nezbytná péče o sebe. Pracovat hodinu soustředěně je produktivní, pracovat dvě či tři hodiny, když cítíte únavu a vyčerpání je jednoduše mizerné. Také roste chybovost.

7.) Nečekejte na inspiraci
Nečekejte na inspiraci, abyste mohli začít s čímkoli, co chcete dělat. Takové čekání vede jen ke ztrátě času. Pracujte efektivně – čekání na ten správný čas je podobné, jako čekání na prince na bílém koni.

8.) Hlavní je začít
Nutit se dělat něco, do čeho se vám zrovna moc nechce a raději byste dělali cokoli jiného, ​​není příjemné. Udělejte to jinak – nenuťte se. Jednoduše vypněte všechny rušivé vlivy, včetně sociálních sítí a začněte. Když začnete plnit úkol bez zbytečného lamentování, zjistíte, že jej uděláte mnohem rychleji a bude snazší, než jste si původně mysleli.

Přemýšleli jste někdy nad tím, co vám brání v rozvoji, proč nepokračujete? Jak je možné, že všichni ostatní prosperují, a vy stagnujete?

- Reklama -spot_img
spot_img

Redakce doporučuje

Články autora